Cyberalarm waarschuwt als preventie faalt
Bescherm de belangrijke gegevens van jouw organisatie met Cyberalarm. Dat moet omdat de wet dat vereist en cybercriminelen steeds geavanceerder te werk gaan. Om schade te voorkomen en risico’s te beperken tref je maatregelen: bescherming tegen virussen, een firewall, enzovoorts. De kans om het slachtoffer te worden van een cyberaanval is groter dan die voor brand of inbraak!
Vertrouwen is goed, controle is beter
Vertrouw je alleen op defensieve beveiligingsmaatregelen, dan kan je je veilig wanen. Je kan gehackt zijn, data lekken of kwetsbaar zijn zonder dat die maatregelen dat detecteren. Door privacy wetgeving is maar beperkt te controleren of medewerkers zich houden aan het beleid. Net als bij inbraak en brand heb je een systeem nodig dat kan controleren of de maatregelen falen. Cyberalarm doet dat, waardoor je in staat bent om schade te voorkomen of te minimaliseren.
Hoe werkt Cyberalarm?
Cyberalarm is een 100% geautomatiseerde en betaalbare oplossing voor het opsporen van ongewenste (criminele) activiteiten in ieder netwerk. Een sensor in je netwerk verzamelt informatie, stuurt deze informatie naar de cloud voor analyse en handelt de resultaten en meldingen af.
Scan
De Cyberalarm Sensor verzamelt informatie over het uitgaande netwerkverkeer, niet de inhoud ervan. Deze informatie wordt via internet verzonden naar de Cyberalarm Cloud. Het scannen gaat niet ten koste van de snelheid, omdat de sensor een kopie van het verkeer verwerkt en niet in de verkeersstroom wordt geplaatst. De sensor wordt automatisch bijgewerkt, waardoor deze altijd optimaal functioneert.
Analyse
De analyse engines van het platform gebruiken Cyber Threat Intelligence die afkomstig is van diverse security leveranciers. Elk kwartier worden alle updates verwerkt. Een extra voordeel is de detectie van Schaduw-IT die je organisatie gebruikt, zoals Teamviewer, WeTransfer, VPN-tunnels, etc. Cyberalarm analyseert alle verkeerskenmerken op diverse categorieën. Afhankelijk van de context van het verkeer levert dat een melding op met prioriteit Urgent, Hoog, Middel, Laag of Informatief.
Manage
Kritische meldingen ontvang je via email of alarmcentrale, zodat je direct actie kunt ondernemen. De melding bevat informatie waarmee je in staat bent om het alarm af te handelen. Daarmee kan je voldoen aan de Meldplicht Datalekken, de continuïteit van de bedrijfsprocessen waarborgen en schade tot het minimum te beperken.
In het portaal zitten rollen voor verschillende functionarissen. Beheerders kunnen instellingen wijzigen en de Functionaris Gegevensbescherming (Data Protection Officer) kan het dashboard en de logbestanden bekijken. Er zijn meerdere mogelijkheden beschikbaar om mensen binnen je organisatie op de hoogte te brengen van een dreiging.
Ondersteuning
Onze specialisten ondersteunen je bij het afhandelen van een melding en het interpreteren van de (complexere) meldingen. Als het echt verkeerd gaat, zorgen we ervoor dat een Incident Response Team je op locatie ondersteunt. Wil je persoonlijk en snel geholpen worden? Neem dan ondersteuning en advies op in onze Serviceovereenkomst Totaal!
Meer weten of testen?
Neem contact met ons op voor meer informatie of maak direct een afspraak voor een gratis testperiode van 1 maand.